Waarom verkooptrainingen zelden werken

Ok, dus je bent boekhouder of hebt een administratiekantoor. Je bent zelf actief met het vinden en binden van nieuwe klanten. Heel goed, zo moet het ook zijn, koop geen leads maar vind ze zelf. Evengoed, als je dan zelf actief bent en meent dat de resultaten achterblijven wat doe je dan? Zoek je dan een aanbieder van commerciële trainingen en ga je een verkooptraining volgen?

Trainen en nog eens trainen?

Heb je wel eens een training gevolgd of ben je van plan een training te volgen? Bezint eer gij begint, is dan mijn eerste advies. Niks tegen trainingen, maar vaak vallen de resultaten tegen. En dan heb ik het niet over de training zelf, die zit vast goed in elkaar en steek je er echt wel wat van op. Maar de vraag is ‘Gaat het je helpen?’ En het antwoord daarop, ‘Nee het gaat je zeer waarschijnlijk niet helpen’. Resultaten blijven uit. Hoe komt dat toch?

Of je resultaat boekt, dat is afhankelijk van meerdere factoren. In formulevorm ziet dat er zo uit.

Talent x Inzet x Strategie = Resultaat.

  • Talentvol verkoper zonder inzet en strategie bereikt geen resultaat.

    10 x 0 x 0 = 0

  • Gemiddeld talent, inzet en strategie bereikt een gemiddeld resultaat.

    5 x 5 x 5 = 125

  • Junior talent met een goede inzet en slimme strategie bereikt een prima resultaat.

    2 x 10 x 10 = 200

Inzet en strategie belangrijk!

Zie nu dat het hebben van de juiste vaardigheden (talent) of het ontwikkelen hiervan op zich prima is. Echter is het zinloos als vervolgens de juiste inzet en strategie achterwege blijft. En dat laatste is veelal aan de hand. Niet de juiste inzet. Geen slimme strategie.  

Maar dat is toch ook weer goed nieuws voor de boekhouder en het administratiekantoor, want menig kantoorhouder dicht zichzelf geen verkooptalent toe. Daarom koopt dit kantoor maar leads. Wat ook weer zelden werkt, daar schreven wij al eens een blog over. Maar met de juiste inzet en slimme strategie, is een gemis aan talent niet erg.

Investeren in strategie loont.

Kortom, wil je wel verkoopresultaat? Dan is investeren in een slimme strategie waarschijnlijk profijtelijker dan het volgen van verkooptrainingen. Meer weten? Wij helpen graag.

Kennis kost?

Wij bieden u een systematiek die resultaat garandeert wanneer u deze actief implementeert. Van het resultaat vragen wij een percentage. Daarom bij ons value based pricing.  

Kennis maken?

De snelste manier om te ontdekken of wij waardevol voor elkaar kunnen zijn is door contact op te nemen. De beller is sneller maar mailen kan ook. Dan nemen wij daarna contact op.

Kennis delen!

NoReJa advies is initiatiefnemer van het kennisplatform Business voor Boekhouders. Tips en adviezen voor boekhouder en administratiekantoor over het realiseren van groei.
©NoReJa advies bv - 2018