Netwerkbijeenkomsten en bakkies koffie doen?

Als accountant of eigenaar van een administratiekantoor ben je ook weleens op een netwerkevent, een borrel of open coffee, helemaal hip tegenwoordig.

Je wisselt hier visitekaartjes met enkele medegasten en krijgt hierop het verzoek om een bakkie koffie te doen. Maar als je hier dan op ingaat… hoeveel van die verzoeken leiden tot (n)iets?

Zo’n bakje koffie is natuurlijk geheel vrijblijvend. Hierachter steekt het idee te achterhalen of je wat voor elkaar zou kunnen betekenen. Nooit gehad? Natuurlijk wel, en waarschijnlijks zelfs dikwijls. Echter in de praktijk leveren al die bakkies koffie vrij weinig op.

Netwerkbijeenkomsten zijn soms vrijblijvend
De crux zit hem in de vrijblijvendheid van dit soort verzoeken. En als ondernemer heb je helemaal geen tijd voor vrijblijvendheid. Je wil klanten blij maken, waarde toevoegen. Alles wat je doet wat niets bijdraagt aan dat doel is eigenlijk tijd- en geldverspilling. Stoppen dus met al die ‘vrijblijvende elkaar beter leren kennen gesprekjes’.

Hoe kom je zonder netwerken aan leads en klanten?
Maar, zal je denken, hoe kom ik dan aan leads of zelfs klanten? Ik denk dat je als accountant heel goed weet waar jouw toegevoegde waarde zit. Tenminste, je zou het moeten weten. Wil je echter leren jouw aanbod zichzelf te laten verkopen? Stop dan met tijd te verspillen aan nutteloze kopjes koffie. Zoek liever een expert die jou hierbij kan helpen.

Goed luisteren tijdens een netwerkbijeenkomst naar je netwerkpartner
Natuurlijk zijn niet alle kopjes koffie nutteloos. Onze deelnemers leren wij in ieder geval goed te luisteren naar ieder zakelijk contact. Dan kan je tijdens een eerste ontmoeting veel meer van je gesprekspartner te weten komen. Dat helpt je in te schatten of een toekomstig koffieleutje echt zinvol is.

Moraal van dit verhaal: There is no such thing as a free lunch!

Kennis kost?

Wij bieden u een systematiek die resultaat garandeert wanneer u deze actief implementeert. Van het resultaat vragen wij een percentage. Daarom bij ons value based pricing.  

Kennis maken?

De snelste manier om te ontdekken of wij waardevol voor elkaar kunnen zijn is door contact op te nemen. De beller is sneller maar mailen kan ook. Dan nemen wij daarna contact op.

Kennis delen!

NoReJa advies is initiatiefnemer van het kennisplatform Business voor Boekhouders. Tips en adviezen voor boekhouder en administratiekantoor over het realiseren van groei.
©NoReJa advies bv - 2018