Leads kopen en de risico's voor de boekhouder

Bij menig kantoor ligt de focus toch vooral op het goed uitvoeren van hun kerntaak: de administratie en boekhouding. Er is derhalve nauwelijks ruimte voor goede acquisitie. Het alternatief: leads inkopen. Maar is dat wel zo verstandig?

Koop jij weleens leads in en heb je het gevoel dat je er te weinig opdrachten uithaalt? Uit ervaring weten wij dat veel van dit soort acquisitietrajecten via leadinkoop op teleurstelling uitlopen. Grote opgekochte bestanden eindigen weer in een prijsdiscussie met een lead die toch niet op een propositie in wil gaan. Dat heeft vaak wel een oorzaak.

Leads kopen en waardoor het niet werkt

Wanneer je deze ingekochte lead benadert, stuit je als boekhouder op een muur van onwil. Dat komt doordat de manier van verkopen niet werkt. Niet zelden is de toekomstige klant lekker gemaakt met snel aangeleverde offertes door meerdere kantoren aangeleverd.

De kans om een klik te maken met de lead - een nieuw gezicht - ontzeg je je hiermee als boekhouder. Zonder dat contactmoment ontstaat er geen vertrouwen in je professionaliteit en integriteit. Het enige onderscheid die de klant kan maken is dan de prijs. Tja.  

Waarom jij toch leads blijft inkopen

Mogen wij je uitdagen door de vraag te stellen: waarom je het toch blijft doen? Waarom blijf je die leads inkopen?

  • Weet je anders niet goed hoe aan leads te komen? Wij vertellen je straks hoe!
  • Denk je dat het goedkoop is? Tel alle ‘neens’ eens bij elkaar op, dan ziet het er anders uit!

Hoe je je leads overtuigt om klant te worden

Het helpt je enorm door te stoppen met willekeurige leads in te kopen en te beginnen met een klik te maken met je focusgroep. Het scheelt keiharde euro’s en veel ergernis. Je overtuigt een lead door duidelijk te zijn in welk probleem jij oplost en wat hierbij de toegevoegde waarde voor de lead is. Is er toegevoegde waarde dan heb je een klant. Heel simpel eigenlijk. Weet dat prijs pas een issue is als toegevoegde waarde ontbreekt. Je bent een professional dus ga aan de slag met het creëren van toegevoegde waarde voor je klant.

Uiteindelijk wil een klant alleen maar goed en persoonlijk geholpen worden met zijn probleem. Weet jij wat dat probleem is en hoe je het oplost dan gaat het je veel makkelijker af om van een lead een klant te maken.

Wanneer stop jij met het kopen van leads?

Kennis kost?

Wij bieden u een systematiek die resultaat garandeert wanneer u deze actief implementeert. Van het resultaat vragen wij een percentage. Daarom bij ons value based pricing.  

Kennis maken?

De snelste manier om te ontdekken of wij waardevol voor elkaar kunnen zijn is door contact op te nemen. De beller is sneller maar mailen kan ook. Dan nemen wij daarna contact op.

Kennis delen!

NoReJa advies is initiatiefnemer van het kennisplatform Business voor Boekhouders. Tips en adviezen voor boekhouder en administratiekantoor over het realiseren van groei.
©NoReJa advies bv - 2018