Is jouw waardepropositie afhankelijk van een overstapseizoen?

Veel kantoren vertrouwen op het overstapseizoen om een waardepropositie te doen. Toegegeven, dat is een goed moment om klanten te werven. Echter is dat in de praktijk onvoldoende om deze groep vervolgens te behouden. Lees hier hoe je dat doet.

Gaat het om binnenhalen van nieuwe klanten, dan menen veel kantoren dat er zoiets als een overstapseizoen bestaat. In het 4e kwartaal maken ze potentiële klanten warm voor een value proposition. Ze gokken dat met een beetje mazzel nieuwe klanten ook instappen. Zo niet? Dan gebeurt dat toch zeker wel in het 1e kwartaal van het nieuwe jaar.

 Blijft de klantrelatie na zo’n overstapseizoen?

Als zo’n aanbod normaliter gelijkwaardig is aan wat de overstapper al heeft, dan is de drempel hoger. Maar dat verandert in het overstapseizoen, dan stapt men sneller over. Deze zogenaamde overstappers zijn lang niet altijd blijvers. Zo’n kantoor bouwt er niet altijd een langdurige klantrelatie mee op.

Hoe zorg je voor klantenbinding na het overstapseizoen?

Het doen van proposities tijdens het overstapseizoen kent dus wel kansen, maar ook bedreigingen. Wat maakt dat zo’n overstap tijdens zo’n seizoen zo vrijblijvend is?

Twee overdenkingen:

 ●    Overstappers zijn minder tevreden (of zelfs ontevreden) over de huidige accountant of administratiekantoor. Zij durven een overstap wel aan. Maar besef dan dat jou dit volgend jaar ook kan overkomen, als je in de klantbeleving niet het verschil maakt.

●    Als je aanbod de klant echt helpt zal deze altijd op je aanbod ingaan. Ongeacht de tijd van het jaar. Een scherp aanbod waarin de klant zich geholpen voelt, is tijdloos.

Kortom, een goede waarde propositie is onafhankelijk van een overstapseizoen.

Hoe is jouw value proposition naar de klant toe?

Merk je dus dat klanten na een jaar weer overstappen? Vind je het überhaupt lastig om klanten te behouden of te krijgen? Denk je dat mensen overstappen vanwege je tariefstelling? Dat hoeft dus echt niet zo te zijn.

Laat ons jou helpen jouw aanbod zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Hierdoor blijven al jouw klanten altijd gemotiveerd om met je in zee te gaan. Heb je vragen over goede waardeproposities? Schroom niet en neem contact op.

Kennis kost?

Wij bieden u een systematiek die resultaat garandeert wanneer u deze actief implementeert. Van het resultaat vragen wij een percentage. Daarom bij ons value based pricing.  

Kennis maken?

De snelste manier om te ontdekken of wij waardevol voor elkaar kunnen zijn is door contact op te nemen. De beller is sneller maar mailen kan ook. Dan nemen wij daarna contact op.

Kennis delen!

NoReJa advies is initiatiefnemer van het kennisplatform Business voor Boekhouders. Tips en adviezen voor boekhouder en administratiekantoor over het realiseren van groei.
©NoReJa advies bv - 2018