8 open deuren naar een efficiëntere werkweek

In tijden van groei gunnen wij ons geen tijd om de vraag te stellen of het werk efficiënter kan. Voor menigeen staat hard werken gelijk aan efficiënt werken. Er is niks mis met hard werken, maar efficiënt is het doorgaans niet.

Juist ten tijde van drukte, sluipen er langzaam gewoontes in die op dat moment misschien heel plausibel en verdedigbaar zijn. Feitelijk voegen ze voor het proces, en nog belangrijker voor de klant, niks toe. Alleen op dat moment realiseren wij onszelf dat nog niet.

‘Met hard werken verdien je geen geld, slim werken des te meer’

Het is wellicht een teleurstelling, maar met hard werken…… verdien je geen geld. En of je klant er blij van wordt, is ook maar te bezien. Tijd dus voor een efficiëntie-slag. Tijd om minder te doen en toch meer te bereiken. Maar hoe?

Deze 8 open deuren helpen je op weg:

  1. Deel je werkweek in.
    Vaste momenten voor vaste werkzaamheden en voorkom switchen.
  2. Begin je dag met een plan.
    Wat wil je bereikt hebben deze dag. Werk daar bewust naar toe.
  3. Moeilijke klussen als je scherp bent.
    Ochtendmens, avondmens, plan je moeilijke klussen als je scherp bent.
  4. Durf nee te zeggen.
    Neem niet te veel hooi op je vork. Spreek met jezelf af, bij elk nieuw idee schrap ik er twee.
  5. Focus met een kookwekker!
    Je kunt heel veel bereiken in hele korte tijd. Zet de kookwekker op een uur en laat je niet afleiden door mail, koffie, collega of smartphone.
  6. E-mail is niet de baas.
    Handel je mail op een vast moment van de dag af. Kijk er de rest van de dag niet meer naar om. En weet, de beller is sneller. Tien keer heen en weer mailen of één telefoontje!?
  7. Werken doe je op je werkplek!
    Het lijkt helemaal handig, werken in de bus, de trein of in het hipster cafe. Maar is dat echt zo of ontstaat er onnodig ruis en is er wel sprake van een echte win?
  8. De klant, je doet het voor de klant.
    Bedenk bij alles wat je doet, wat heeft mijn klant hieraan? Is het verspilling, laat het. Voegt het toe, doe het.

Zo, 8 open deuren die je direct helpen je werkweek veel efficiënter en dus veel prettiger te maken. Laat ons weten of dit je helpt als boekhouder een betere ondernemer te worden.

Kennis kost?

Wij bieden u een systematiek die resultaat garandeert wanneer u deze actief implementeert. Van het resultaat vragen wij een percentage. Daarom bij ons value based pricing.  

Kennis maken?

De snelste manier om te ontdekken of wij waardevol voor elkaar kunnen zijn is door contact op te nemen. De beller is sneller maar mailen kan ook. Dan nemen wij daarna contact op.

Kennis delen!

NoReJa advies is initiatiefnemer van het kennisplatform Business voor Boekhouders. Tips en adviezen voor boekhouder en administratiekantoor over het realiseren van groei.
©NoReJa advies bv - 2018