• 070 8918462

Under pressure...

...druk maken of druk hebben, we doen het allemaal zelf!

Druk druk druk druk druk!?

In tijden van groei gunnen wij ons doorgaans geen tijd voor de vraag of het werk efficiënter kan of dat je optimaal presteert. "Hoezo efficiënter de klus moet klaar, de order geleverd, de offertes en facturen de deur uit! Hoe optimaal wil je het hebben. Ik kan echt niet nog harder werken". Herkenbaar?

Is hard werken efficiënt?

Voor menigeen staat hard werken gelijk aan efficiënt werken. Niks mis met hard werken natuurlijk, maar efficiënt is het doorgaans niet. Juist ten tijde van drukte, waarin gevoelsmatig hard gewerkt wordt, sluipen er langzaam gewoontes in ons denken en doen die op dat moment misschien heel plausibel en verdedigbaar zijn maar feitelijk voor het proces en, misschien nog wel belangrijker, voor de klant niks toevoegen. Alleen, op dat moment realiseren wij onszelf dat nog niet. "Lever maar vast een deel van die order, nog even snel die factuur eruit en hop weer een offerte klaar". Zeg eens eerlijk, wel eens uitgezocht hoeveel extra veelal onbetaald en onbedoeld werk dit heeft opgeleverd? Extra vragen per mail of telefoon, verkeerde leveringen, extra inkoop, creditfacturen of misgelopen orders door onduidelijke offertes. Waar leidt dit toe?

We gaan nog harder werken!

Ook in tijde van stagnatie of zelfs krimp, blijven wij 'hard werken'. Misschien juist wel harder dan ooit te voren. De marges staan onder druk, we moeten meer moeite doen om de order binnen te halen en om nog maar te zwijgen over de oplopende betalingstermijnen. Nog meer telefoon, vragen, verkeerde leveringen, creditfacturen of misgelopen orders. Herkenbaar?

Meer bereiken in minder tijd.

Om met de deur in huis te vallen, met hard werken verdien je geen geld (en je klant wordt er ook echt niet blij van!), met slim werken wel. Tijd dus voor een efficiëntie slag. Tijd om minder te doen en toch meer te bereiken. Maar hoe?

Het begint bij besef. Besef dat het altijd beter kan maar toch vooral besef over waar wij toch heel de dag zo druk mee zijn. Zijn wij wel druk met de juiste dingen of zijn wij in de valkuil gestapt ons te laten leiden door de waan van de dag? Stel jezelf regelmatig de vraag "wat heb ik gedaan vandaag en wat voegt het toe voor de klant?".

De eerste klap kun je maken door de stappen uit onderstaand filmpje te volgen. Besef wat voor een 'winst' je alleen al hier al kunt halen!

 

Kennis kost?

Wat kost het? Bij menig acquisitiegesprek één van de eerste vragen. Maar wat het kost is niet zo relevant, wat het oplevert des te meer. Daarom bij ons value based pricing.  

Kennis maken?

De snelste manier om te ontdekken of wij waardevol voor elkaar kunnen zijn is door contact op te nemen. De beller is sneller maar mailen kan ook. Dan nemen wij daarna contact op.

Kennis delen!

NoReJa advies is initiatiefnemer van het kennisplatform Business voor Boekhouders. Tips en adviezen voor boekhouder en administratiekantoor over het realiseren van groei.
©NoReJa advies bv - 2018